DZIAŁANIE

Podstawą treningu wibracyjnego jest wykorzystanie drgań o odpowiednich częstotliwościach i małej, 2 lub 4 milimetrowej amplitudzie. Tylko wibracje w zakresie od 20 do 60 Hz wywierają pozytywny wpływ stymulujący na tkanki organizmu ludzkiego i tylko takie wykorzystywane są w treningu wibracyjnym.

Drgania te generowane są przez odpowiednie urządzenia (platformy fitvibexcel), na których stoi osoba ćwicząca. Wywierają one stymulujący wpływ na szereg tkanek i struktur organizmu człowieka np. kości, stawy, mięśnie czy skórę. Dzieje się tak dzięki aktywacji, poprzez bodziec jakim jest wibracja, szeregu autonomicznych (niezależnych od woli człowieka) odruchów, które m. in. pobudzają włókna mięśniowe do skurczu, usprawniają krążenie krwi i limfy oraz aktywują wydzielanie odpowiednich hormonów. Oczywiście trening wibracyjny przeprowadzany jest stopniowo. Oznacza to, że parametry treningu wibracyjnego ustala się indywidualnie w zależności od wydolności organizmu osoby ćwiczącej, zaczynając od wibracji o mniejszych częstotliwościach i amplitudach, stopniowo przechodząc do wyższych parametrów.

W przypadku tradycyjnego treningu siłowego, im większy ciężar i częściej uniesiemy, tym mamy większy przyrost siły i masy mięśniowej. Natomiast w przypadku treningu wibracyjnego uzyskujemy pożądane efekty bez dźwigania ciężarów w siłowni - lecz przez dobór odpowiedniej częstotliwości drgań i ich amplitudy, czasu trwania jednej sesji (max. 15 min.), ilości powtórzeń sesji w tygodniu (optymalnie 2-3 razy) oraz stopniowego doboru trudności ćwiczeń na platformie.


ZASTOSOWANIE

Kształtuje sylwetkę.
Wzmocnia organizm.
Łagodzi ból.
Wykorzystuje 100% włókien mięśniowych.


GŁÓWNE ZASADY ZWIĄZANE Z WIBROTRENINGIEM

Przed rozpoczęciem treningu zapoznaj się z przeciwwskazaniami.
W przypadku jakichkolwiek wątpliwości, co do stanu zdrowia zawsze skonsultuj się ze specjalistą (lekarzem).
Dzieci poniżej 12 roku życia nie mogą ćwiczyć na platformie wibracyjnej.
Ok. 30 minut przed treningiem wypij minimum 0,25 litra płynów (woda z sokiem. napój izotoniczny, woda).
Stojąc bezpośrednio na platformie wibracyjnej zawsze miej sportowe obuwie. Ćwicząc bez obuwia lub wykonując inne pozycje niż stojące, zawsze używaj maty.
Przestrzegaj bezwzględnie wszystkich wskazówek udzielonych przez instruktora.
Nie wstrzymuj oddechu podczas ćwiczeń.
Nie pozwól by twoja głowa, klatka piersiowa, kręgosłup lub gardło bezpośrednio stykały się z platformą.
Nigdy nie "blokuj" stawów - niech będą zawsze lekko zgięte podczas ćwiczeń.
Natychmiast przerwij trening gdy czujesz ból, dyskomfort lub zmęczenie.
Ćwicz 2 - 3 razy w tygodniu (kwadrans podczas jednej sesji).
Rób 24 godzinne przerwy między treningami.